Cinkarna Celje presegla poslovna pričakovanja obdobja in ohranja stabilnost poslovanja v zahtevnejših tržnih razmerah
12. 11. 2025
V zahtevnih razmerah, ki jih zaznamuje šibka industrijska aktivnost in neenakomerno okrevanje povpraševanja, Cinkarna Celje ohranja osredotočenost na učinkovitost poslovanja in prvih devet mesecev leta zaključuje z dobrim rezultatom. Podjetje pričakuje tudi preseganje načrtovanega čistega dobička za leto 2025 in tako postavlja trdne temelje za leto 2026.
Poslovni izid iz poslovanja, povečan za amortizacijo oziroma EBITDA je dosegel 31,3 mio € in znaša 19,8 % od dosežene prodaje. V primerjavi z letom poprej je EBITDA višja za 12,1 %. Poslovni izid pred davki je izkazan v višini 20,9 mio €, kar presega rezultat preteklega leta za enako obdobje za 12 %.
Aleš Skok, predsednik Uprave Cinkarne Celje: »V prvih devetih mesecih smo z učinkovitim izkoriščanjem priložnosti presegli pričakovanja. Za 3 % smo povečali prodajo v primerjavi z enakim obdobjem lani, predvsem zaradi osredotočenosti na donosne trge, kakovostne kupce in dolgoročna partnerstva. V prvih devetih mesecih poslovanja smo ustvarili 16,3 mio € čistega dobička. Ta je za 11,7 % višji od doseženega v primerljivem obdobju 2024, ko je le-ta dosegel višino 14,6 mio €. Upoštevajoč razvoj dogodkov v mednarodnem gospodarstvu, na trgu pigmenta titanovega dioksida in predvsem rezultatov konkurentov iz panoge titanovega dioksida, lahko povzamemo, da je rezultat dober in nad pričakovanji.«
Na povečanje vplivajo predvsem višja prodaja pigmenta na trge Evropske unije, ki ostajajo najpomembnejši izvozni trgi družbe in predvsem v prvem polletju višje prodajne cene pigmenta titanovega dioksida. Poleg učinkovitejšega upravljanja tržnih priložnosti na ključnih evropskih trgih je družba nadaljevala z izvajanjem ukrepov za večjo poslovno agilnost, učinkovitost in dolgoročno konkurenčnost. V prvih treh kvartalih 2025 je podjetje za investicije in opremo namenilo 12,5 mio €. Z investicijami sledi predvsem ciljem zniževanja operativnih stroškov, zagotavljanja rentabilnega obsega količinske proizvodnje, doseganju višje kakovosti, zakonodajne skladnosti in energetske vzdržnosti.
»V podjetju izvajamo projekte skladno s poslovno in trajnostno strategijo. V zadnjem obdobju smo izvedli obsežen remont v proizvodnji žveplove kisline, katerega namen je bil predvsem prilagoditev procesa za potrebe vgradnje parne turbine, ki bo sledila v prihodnjem letu. Turbina bo služila kogeneraciji električne energije iz pare, ki nastaja pri sežigu žvepla. Omogočila bo lastno proizvodnjo električne energije in bistveno zmanjšanje emisij CO2 iz obsega 2. S ciljem krepitve dialoga z lokalnimi skupnostmi smo formalno vzpostavili posvetovalni kanal Sosvet,« je dejala Članica Uprave – tehnična direktorica, Nikolaja Podgoršek Selič.
Cinkarna Celje kot močno izvozno naravnano podjetje ne more ubežati nekaterim širšim gospodarskim ciklom ter negotovostim. Prav tako visoki stroški energije in surovin še naprej slabijo konkurenčnost evropske industrije. Tudi antidumpinški ukrepi zaenkrat niso zagotovili pričakovane zaščite pred cenovnimi pritiski, saj niso ne dovolj ostri ne vse obsegajoči za dovolj visoko zaščito trga. »Se pa prilagajamo in gradimo poslovni model na način, da tudi ob znižanem povpraševanju ohranjamo stabilno in razvojno naravnano poslovanje, kakor tudi vse ključne strateške investicijske načrte,« je dodal Skok.
Ocena poslovanja 2025 in plan 2026
Trg titanovega dioksida ostaja pod vplivom cenovnih pritiskov in presežnih kapacitet, kljub uvedbi stalnih antidampinških ukrepov. Kljub novim začasnim ali dokončnim zaprtjem dodatnih proizvodnih obratov v zahodnem svetu se industrija trenutno sooča z izrazitim presežkom kapacitet, predvsem kitajskega izvora, kar predstavlja strukturni izziv, še posebej v času manjšega povpraševanja. Do konca leta in v začetku leta 2026 pričakujejo povečan pritisk na cene in posledično zmanjšane marže, vendar ocenjujejo, da bo načrtovani čisti dobiček za 2025 predvsem iz naslova boljših rezultatov prvega dela leta presežen in je ocenjen na višino 18,0 mio €. Čisti prihodki od prodaje so ocenjeni na višino 197,7 mio €.
Te razmere pomenijo, da povpraševanje ostaja zadržano, saj ključni končni trgi delujejo pod dolgoročnim povprečjem, okrevanje pa je postopno in neenakomerno.
Na podlagi trenutnih tržnih razmer, predvidevanj glede razmer v panogi in projekcije globalnih makroekonomskih pogojev ocenjujejo, da bo višina čistega poslovnega izida v prihodnjem letu nižja kot letos. V letu 2026 skladno s pričakovanji in dogajanji v panogi načrtujejo 194,3 mio € prihodkov od prodaje, čisti poslovni izid za leto 2026 pa je ocenjen na 8,0 mio €.
Manjši čisti dobiček bo posledica nižje povprečne prodajne cene nosilnega proizvoda, kot bo dosežena v letu 2025. Pričakovani delež dobička iz poslovanja, povečanega za amortizacijo, v prihodku (EBITDA marža) dosega raven 13 %.
Kljub slabšim pogojem so za podporo strateškim ciljem v Cinkarni Celje predvideli za 17,2 mio € naložb. Večina bo skladno s trajnostno strategijo namenjena projektom OVE, kot so vgradnja parne turbine ter investicija v baterijske hranilnike. Nadaljevali pa bodo tudi izvajanjem večletnih investicij v proizvodne procese.
Nikolaja Podgoršek Selič, članica Uprave – tehnična direktorica, povzame: »Izzivov v prihodnosti ne bo manjkalo. A naše delovanje gradimo na znanju, sodelovanju in predanosti zaposlenih, ki so srce podjetja. S številnimi ukrepi bomo optimirali stroške, zmanjševali izgube in razvijali rešitve za širšo paleto ter boljšo kakovost naših proizvodov. Z izvajanjem široko zastavljenega projekta prenosa znanja s starejših na mlajše generacije skrbimo za čim manj opazen vpliv upokojevanja večjega števila naših dolgoletnih sodelavcev.«
V tem tednu je v Cinkarni Celje prišlo tudi do spremembe v Upravi. Nadzorni svet podjetja je na predlog Sveta delavcev na seji dne 10. 11. 2025 za članico Uprave - delavsko direktorico imenoval dr. Niko Veronovski, ki je v Cinkarni Celje zaposlena že dobrih 15 let. Na položaju je nasledila Filipa Koželnika, ki ostaja del Cinkarne Celje in bo izkušnje usmerjal v odnose z vlagatelji ter nadaljnjo krepitev zaupanja z deležniki.