Življenje brez surovin: se jih res ne da kupiti v trgovini???

30. 12. 2019

Življenje brez surovin: se jih res ne da kupiti v trgovini???

Presenečenjem tisti dan kar ni bilo videti konca, sem od mentorjev slišala po uspešno izvedenih dveh delavnicah Surovine v vsakdanjem življenju. Pripravil ju je Zavod za gradbeništvo Slovenije za 5. in 6. razrede osnovnih šol, Cinkarna pa je med drugim za preizkuse šolarjev prispevala svoje izdelke – cinkovo žico in prizmice.

V podjetju svojo vlogo v družbi med drugim vidimo tudi v tem, da v javnosti krepimo razumevanje, kaj sploh počnemo v naši veliki tovarni in zakaj. Le tako, da razumete, kako nujno so naši izdelki povezani z vsem tistim, kar imate doma, lahko gradimo na vašem zaupanju in zanimanju za našo proizvodnjo. Zato smo se z veseljem odzvali povabilu pri sodelovanju v EIT RawMaterials projektu Briefcase - Learning the uses of minerals through non-conventional teaching tools.

Cilj projekta je, da bi ljudje že od malih nog vedeli, od kod prihajajo predmeti iz mineralov, ki jih uporabljajo v vsakdanjem življenju. Projekt želi pokazati tudi, kako naše vsakodnevne odločitve o nakupih vplivajo na družbeno okolje ljudi, ki živijo v državah, kjer te vire izkoriščajo.

 

Kje vse so prisotni cinkovi izdelki v vsakdanu?

Učenci so na delavnicah med drugim spoznali naše cinkove izdelke, žico in prizmice ter ugotavljali, kje pocinkane predmete srečujejo v svojem življenju. Žico proizvajalci uporabljajo za antikorozijsko zaščito kovin z metaliziranjem, cinkove prizmice pa za galvansko pocinkanje.

Mladi nadobudneži so ugotavljali tudi razlike med linearnim in krožnim gospodarstvom, spoznavali uporabo sekundarnih surovin v gradbeništvu (tovorne pnevmatike v asfaltu, pepel v betonu), veliko navdušenja pa so pokazali nad spiranjem koščkov svetlikajočih materialov iz peska. 

Delavnici sta pokazali, da mnogo mladih ne ve, da so za izdelavo naših vsakodnevnih materialov potrebni minerali. Kot tudi, kako pomemben je obstoj kemije za vsakega od nas.

 

Odprli vrata mladim kreativcem

To so podrobneje spoznavali tudi dijaki Gimnazije Celje Center, ki so letos v okviru projekta Mladim se dogaja javne agencije SPIRIT razvijali poslovni model predstavitve podjetja na socialnih omrežjih z inovativnimi metodami oglaševanja. Odprli smo jim vrata v podjetje in bili so zelo presenečeni, kako zelo so naši izdelki vseprisotni tudi v njihovem vsakdanu. Od zobne paste, do kozmetike, predmetov, ki jih uporabljajo, avtomobilov, v katerih se vozijo, ipd. 

Z zavedanjem, da znanje razbija mite in ugibanja, bomo tudi v prihodnjem letu sodelovali z zelo različnimi izobraževalnimi institucijami. Ker je pomembno, da vsi vemo, kako bi živeli brez kemije. Ali Cinkarne.

Nazaj